Dobijanje neke dozvole može da traje dugo i da bude komplikovano zbog nedostatka informacija o tome šta je sve potrebno uraditi i koju dokumentaciju prikupiti, piše RTV, a prenosi Paragraf.rs
Da im se to olakša, napravljen je administrativni registar koji nudi informacije o svim postupcima, potrebnoj dokumentaciji, iznosima koje je potrebno uplatiti i na koji tekući račun, kako i gde mogu predati zahtev.
Šetnje od šaltera do šaltera, jedan, drugi, treći papir. Teško da postoji građanin ili privrednik koji nije bio u takvoj situaciji. Sada će sve informacije biti na jednom mestu, a sve preko portala Registra administrativnih postupaka, objašnjava Ninoslav Kekić iz Republičkog sekretarijata za javne politike.
"Želimo da poreskom obvezniku, odnosno privredniku Republike Srbije, učinimo sve informacije o njegovim pravima, njegovim obavezama lako dostupnim, da na jedan do tri klika on dobije sve informacije, da ne provodi vreme pred šalterima, da ne ide da se informiše na određenim šalterima, da ne mora da okrene nekoliko brojeva telefona, da bi dobio određenu informaciju, nego jednostavno otišao je na Portal, ukucao je nekoliko slova, ukoliko bira po ključnoj reč,i i samim tim je došao do onoga što mu je potrebno", kaže Kekić.
Od ukupno 2.600 postupaka, sada je dostupno oko 1.600, dok će preostali biti dostupni u fazama. Privrednici od nove usluge imaju svoja očekivanja.
Pokretanje portala Registra administrativnih postupaka, samo je jedan od rezultata reforme javne uprave, koja se u Srbiji sprovodi uz kontinuiranu podršku Evropske unije.