Državna revizorska institucija objavila je izveštaj o reviziji pravilnosti poslovanja Opštine Veliko Gradište koji se odnosi na javne nabavke za 2019. i 2020. godinu i rashode za zaposlene za 2020. godinu, kod direktnih korisnika budžetskih sredstava.
Opštinska uprava Opštine Veliko Gradište je u 2019. i 2020. godini sprovela postupke javnih nabavki dobara, usluga i radova i dodelila ugovore u vrednosti od 226,7 miliona dinara u kojima su utvrđene pojedine materijalno značajne nepravilnosti koje nisu u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Na ime utrošene električne energije izvršeni su rashodi u iznosu od 1,97 miliona dinara iznad ugovorene vrednosti, odnosno bez sprovedenog postupka javne nabavke.
U okviru odobrenih aproprijacija Opštinskoj upravi Opštine Veliko Gradište u 2020. godini utrošena su sredstva u iznosu od 3,8 miliona dinara na ime solidarne pomoći za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenih, bez propisanih merila, suprotno propisima.
Opštinska uprava Opštine Veliko Gradište je u revidiranom periodu sprovela postupke javnih nabavki i izvršavala ugovore, a da je:
-tehničkim specifikacijama u pojedinim javnim nabavkama tražene karakteristike radova odredila na način koji u značajnoj meri odstupa od stvarno izvedenih radova,
-konkursnom dokumentacijom određivala lica za kontakt sa potencijalnim ponuđačima koja rešenjem nije imenovala u komisije za javne nabavke,
-konkursnom dokumentacijom kao dodatan uslov propisala obavezu obilaska lokacije,
-odredila dodatne uslove (kriterijume za izbor privrednog subjekta) u pogledu finansijskog, ekonomskog, kadrovskog i tehničkog kapaciteta koji nisu neposredno vezani za predmet javne nabavke.
Po osnovu utrošene električne energije za ugovoreni period 1.4.2019. do 31.3.2020. godine izvršeni su rashodi u iznosu od 7,97 miliona dinara, što je za 1,97 miliona dinara iznad ugovorene vrednosti.
Na ime solidarne pomoći za poboljšanje materijalnog i socijalnog položaja zaposlenih, izabranih, imenovanih, postavljenih lica i lica angažovanih po ugovorima izvršeni su rashodi u iznosu od 3,8 miliona dinara, a da opštim aktom nisu jasno utvrđena i propisana merila, odnosno rashodi po tom osnovu izvršeni su suprotno propisima, navedeno je u rezimeu izveštaja DRI.
Odgovornim licima Opštine Veliko Gradište DRI je uputila 12 preporuka, da:
– javne nabavke planiraju, sprovode postupke i izvršavaju ugovore u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama;
– rashode na ime nabavke električne energije izvršavaju u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;
– obračun i isplatu solidarnih pomoći vrše u skladu sa propisima;
– poboljšaju sistem finansijskog upravljanja i kontrole.