Predsednik Organizacije potrošača i Udruženja bankarskih klijenata Efektiva Dejan Gavrilović izjavio je za Tanjug da su ovih dana korisnicima kredita u Srbiji, koji su ranije tužili banke zbog troškova obrade kredita i dobili sporove, sada počele da stižu revizije tih presuda, prema kojima u roku od osam dana moraju da vrate iznos koji su ranije dobili.
"Javljali su nam se građani koji su dobili revizije, a o takvim slučajevima pišu i advokati na svojim grupama. Do ovog obrta je došlo nakon promenjenog stava Vrhovnog kasacionog suda, odnosno njegove dopune iz septembra prošle godine", kaže Gavrilović i dodaje da se u ovim slučajevima više ništa ne može uraditi i da prava na žalbu nema.
Prema njegovim rečima, građani će osim vraćanja novca koji su dobili od banaka na osnovu ranijih presuda, morati da plate i troškove sudskog postupka.
Gavrilović za Tanjug navodi da za sada stižu samo revizije presuda vezanih za troškove obrade kredita, a dodaje da je pitanje dana kada će krenuti i one vezane za plaćanje premije osiguranja kod Nacionalne korporacije za osiguranje stambenih kredita.
U Udruženju banaka Srbije (UBS) kažu da oni nemaju nikakav uticaj na odluke suda, te da osim iz medija nemaju saznanja o revizijama presuda i podsećaju na saopštenje UBS s kraja septembra 2021. izdato posle dopune stava Vrhovnog kasacionog suda (VKS).
Generalni sekretar Udruženja banaka Vladimir Vasić za Tanjug navodi da je UBS u tom saopštenju pozvalo građane da se odreknu svojih tužbenih zahteva i da tako sa bankom sa kojom su u sporu urede odnose na obostrano zadovoljstvo.
"Podsećamo takođe da je taj poziv nažalost bio predmet različitih nedobronamernih sumnjičenja i osporavanja, kao i odvraćanja građana od dogovaranja sa bankom, koja i sada traju", kaže Vasić.
Dodaje da je moguće da će ovakve odluke suda opredeliti neke koji su tužili banku da se odreknu tužbenog zahteva i navodi da je prema procenama do sada to učinilo oko 30.000 klijenata.
Izvor Dnevnik via Tanjug