Tokom rasprave o kupovini zgrade Doma vojske, odbornici i izvršna vlast danas su se dotakli i arhitektonskog nasleđa Požarevca koje je, barem što se tiče Tabačke čaršije, nepovratno izgubljeno 1963.godine pod izgovorom uništenja sitnosopstveničkog i buržoaskog duha koje je ova ulica nosila sa sobom.
Već u narednoj deceniji počelo je da se razmišlja o potrebi rekonstrukcije Tabačke čaršije i centra grada i pretvaranja ulica u najjužem centru u pešačku zonu. Do danas takav model primenjen je samo u prvoj polovini ulice Stari korzo.
Najveća smetnja realizaciji ideje centra Požarevca bez drumskog prometa bilo je upravo funkcionisanje saobraćaja u okolnim ulicama i stvaranje uslova da se on neometano odvija tokom čitave godine.
Kako je danas izjavio gradonačelnik Saša Pavlović, ova vlast ima drugačiju ideju.
„Naše razmišljanje je da saobraćaj ostane sa strane jer Tabačka čaršija može da se uredi i kao ulica usporenog saobraćaja, da imamo ulicu koja je popločana i kroz koju mogu da prolaze automobili. Možemo da je svedemo da izgledom poprimi oblik pešačke zone, ali da ne zaustavljamo saobraćaj“, rekao je on.
Pavlović smatra da je ta ideja mnogo bolja i da omogućava da se što pre krene sa izradom projekta rekonstrukcije.
Inače, ovakav način uređenja saobraćaja je definisan zakonski kao „zona usporenog saobraćaja vozila“ i definiše se kao deo puta, ulice ili naselja u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.
Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/h.
Model, kako je to tada definisano integrisanog saobraćaja (kolovoz, pešačke i biciklističke staze u istom nivou) pojavio se u više predloženih rešenja koja su bila prezentovana javnosti.