0

 Zavod za javno zdravlje u Požarevcu objavio je analizu zadovoljstva korisnika zdravstvenom zaštitom u domovima zdravlja i bolnicama u braničevskom okrugu tokom 2021.godine. 

Anketiranjem je obuhvaćeno preko 2.000 osoba, među kojima je više od polovine korisnika zdravstvene zaštite odraslih u domovima zdravlja i ambulantno-specijalističke službe u bolnicama.  

DZ Požarevac, foto/arhiva UU/TE2 MEDIA

Domovi zdravlja

Anketa je pokazala da u okrugu više od ¾ oko anketiranih ne zakazuje pregled ili pak istog dana bude pregledano, skoro svaki sedmi čeka na pregled od 1 do 5 dana, od 6 do 15 dana čeka 17,3% korisnika, dok duže od 15 dana čeka 1,6% anketiranih.

Svaki deseti korisnik je morao da odloži pregled kod svog izabranog lekara ili nije otišao jer je imao finansijskih problema, svaki deveti to uradio zbog dužine čekanja na pregled kod izabranog lekara, svaki peti zbog nedostatka ličnog vremena, svaki trinaesti zbog udaljenosti dok je skoro svaki treći to učinio zbog epidemiološke situacije COVID-19.

Najduže se čeka u službi ginekologije.

Oko tri četvrtine ispitanika (74-79%) je ocenilo odličnom ocenom poštovanje i ljubaznost medicinskih sestara u komunikaciji sa njima, da pružaju sve neophodne informacije i da imaju dobru saradnju sa lekarima. U službi pedijatrije je najveći procenat ispitanika koji su zadovoljni navedenim karakteristikama, dok su najmanje zadovoljni u opštim službama domova zdravlja u okrugu.

Oko 67% ispitanika u komunikaciji sa doktorom se slaže da lekar poznaje njihovu ličnu situaciju. Uglavnom se slažu i odlično su ocenili sve izjave koje se odnose na lekare (sedam od deset ispitanika) a u vezi poznavanja njihovih potreba.

Kada se sagledava organizacija rada u posmatranim službama u 2021. godini najveći procenat ispitanika, osam od deset je zadovoljan radnim vremenom zdravstvene ustanove, brojem mesta za sedenje u čekaonici, mogućnošću pregleda istog dana kod lekara u slučaju hitnosti i higijenom u ustanovi.

U najvećem procentu su nezadovoljni nedostatkom parking mesta ispred ustanova (23%). Oko 30% ne zna da postoji internet stranica ustanove kao i procedure u postupku žalbe kod povrede prava pacijenata, tako da je potrebno unaprediti informisanost i znanje korisnika.

Analizirajući zadovoljstvo ispitanika pruženom zdravstvenom zaštitom kod izabranog lekara u braničevskom okrugu u 2021. godini, može se reći da je 88% zadovoljno i veoma zadovoljno (2020-92,3%), nezadovoljno i veoma nezadovoljno je 2% (2020-1,2%).

Najveća prosečna ocena zadovoljstva je bila u domu zdravlja Golubac (4,8 od 5), a najmanja u domu zdravlja Petrovac (4,27 od 5). Izabranim lekarima najzadovoljniji su u Velikom Gradištu (4,77), a najmanje u Žabarima i Žagubici (4,3).

Posmatrajući srednju ocenu zadovoljstva korisnika u službama opšte medicine primarne zdravstvene zaštite na teritoriji Braničevskog okruga, u posmatranoj i prethodnoj godini može se zaključiti da je zadovoljstvo lečenjem najveće u DZ Veliko Gradište. Na nivou Braničevskog okruga srednja ocena zadovoljstva u pomenutim službama u 2021. godini je 4,49 i nešto je veća u odnosu na prošlogodišnju (4,44). 

Kada su u pitanju stomatološke službe može se zaključiti da je najveći procenat zadovoljnih korisnika stomatologom u domovima zdravlja Golubac i Požarevac, dok su najmanje zadovoljni u DZ Petrovac i Malo Crniće. Prosečna ocena zadovostva korisnika izabranim dečijim stomatologom na nivou Braničevskog okruga iznosi 4,65 (2020-4,76).

Opšta bonica Požarevac – foto, arhiva UU/TE2 MEDIA

Bolnice

Sagledavajući zadovoljstvo uslugama i organizacijom zdravstvene zaštite tokom bolničkog lečenja može se zaključiti da su korisnici u braničevskom okrugu uglavnom bili zadovoljni većinom navedenih karakteristika. Najzadovoljniji su bili datim obaveštenjima prilikom otpusta iz bolnice (prosečna ocena 4,55), dok sunajnezadovoljniji bili organizacijom poseta u bolnicama (prosečna ocena 3,42), jer su u većem delu godine bila zabranjene zbog proglašene epidemije COVID-19.

Analizom zadovoljstva korisnika uslugama medicinskih sestara a prevashodno pruženom sestrinskom negom, većina korisnika je iskazala zadovoljstvo zbog poštovanja i ljubaznosti prema posetiocima, članovima porodice i njima samima kao i dužinom čekanja na sestru u hitnim slučajevima, objašnjenjem medicinskih procedura kao i samom sestrinskom negom. 

Najveće srednja ocena dodeljena su opštem zadovoljstvu sestrinskom negom 4,79 (2020-4,72), dok je objašnjenje procedura, testova i tretmana najniže ocenjeno 4,66 (2020-4,56).

U sagledavanju zadovoljstva anketiranih tokom boravka u bolnici pruženim uslugama od strane lekara koji je vodio brigu o njima, zapaža se da postoji visok stepen zadovoljstva. Najzadovoljniji su poštovanjem i ljubaznošću lekara (prosečna ocena 4,69), dok su najniže ocenili komunikaciju sa lekarima u smislu objašnjenja testova, procedura, tertmana i rezultata (prosečna ocena 4,53)

Anketirani koji su lečeni u opštim bolnicama u Braničevskom okrugu u vezi sa sumnjom ili potvrđenom bolešću COVID-19 su u visokom procentu zadovoljni uslugama dijagnostike i lečenja, prosečna ocena iznosi 4,26 (2020-4,89). 

Na pitanje Da li vam je bolničko lečenje u ustanovi zbog neke druge bolesti a ne COVID-19 odloženo zbog aktuelne epidemiološke situacije, 64,5% (2020-72,7%) korisnika koji su boravili na bolničkom lečenju se izjasnilo da nije.

Opšti utisak o zadovoljstvu pruženim uslugama po granama na nivou braničevskog okruga, hospitalizovana lica su iskazala visokim stepenom zadovoljstva. Najviše zadovoljnih je bilo na odeljenjima hirurgije, prosečna ocena 4,66, a najniža na odeljenjima interne medicine (4,22).

Posmatrajući i analizirajući stepen zadovoljstva ispitanika bolničkim lečenjem u periodu od 2009. do 2021. godine može se zaključiti da kod pacijenata nema većih oscilacija i da se procenat zadovoljnih kreće oko 85%. Posmatranjem 2021.godine uočava se nešto manji broj ispitanika koji su zadovoljni pruženim uslugama u poređenju sa 2020. godinom. Delimično zadovoljnih ima oko 12,3% (2020-10,4%), dok je nezadovoljnih 2,1% (2020 bilo je 0).

Facebook komentari

guest
0 Komentara
Novije
Starije Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pogledaj sve komentare
0
Ostavi komentar na vestx
Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube and Vimeo Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format
Send this to a friend