„Verujem da će spot „Ne vozi zaustavnom trakom, ne zaustavljaj život!” uticati na svest vozača o značaju i upotrebi zaustavne trake na auto-putevima i ta poruka je važna. S druge strane, ne mogu da ne primetim da i ova reklama doprinosi širenju rodnih stereotipa i predrasuda o ženama i muškarcima. Kao država borimo se protiv diskriminacije prisutne u društvu, ovo je godina borbe protiv rodnih stereotipa, ali kada vidimo da javne institucije, svesno ili ne, doprinose njihovom širenju, shvatamo koliko je dug put do rodne ravnopravnosti”, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Zorana Mihajlović.
Ona je, reagujući na spot JP „Putevi Srbije” i resornog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, istakla da je reč o još jednom rodno diskriminatornom spotu.
„Vidite smirenog muškarca, sina koji je racionalan, majku i ćerku nervozne i bahate. Da li je to zaista poruka koju želimo da pošaljemo? Da su muškarci ti koji smiruju situaciju i uvek su mudri i u pravu, a žene prave problem? Još jedan od rodnih stereotipa koji je štetan i ne doprinosi izgradnji modernog društva u kojem su i žene i muškarci jednako poštovani. Nije se lako boriti protiv predrasuda, jer su utemeljene na patrijarhalnim obrascima i vekovima nametanim društvenim normama, ali mi ne odustajemo. I najmanje što očekujem je da javne institucije čiji glas ima težinu doprinose tome”, poručila je Mihajlovićeva.
U spotu je prikazana porodica koja ide na venčanje. U radnji ženski članovi nervozno ubrzavaju oca vozača, dok je sin na mobilnom i sa slušalicama i prilično nezainteresovano iscedi jedno "a što mi stojimo". Otac pomalo sarkastično objašnjava sinu da nemaju moć da prelete gužvu, a onda na ćerkino "slobodna ti je zaustavna" poentira objašnjavajući pravila u saobraćaju.